a biased response!!!
The jealous person follows enlightened orders that align with his desires and ignores and disobeys orders that do not align with his desires.
a jealous person selectively adheres to instructions based on their desires.
jealousy influences behavior, leading to a biased response to external commands.
شخص حسود از دستورات روشنگرانهای پیروی میکند که با خواستههای او همسو است و دستوراتی را که با خواستههای او همسو نیست، نادیده میگیرد و سرپیچی میکند.
یک فرد حسود به طور انتخابی به دستورالعملهای مبتنی بر خواستههای خود پایبند است.
حسادت درمان نشده، اینگونه بر رفتار تأثیر میگذارد
و منجر به واکنش مغرضانه به دستورات نورانی خدای مهربان میشود.
«عضو» در معنای ممدوح، یکی از هزار واژۀ مترادف «نور الولایة»،
و در معنای مذموم، یکی از هزار واژۀ مترادف «حسد» است.
در فرهنگ لغات عربی مینویسند:
«عَضَّيْتُ اللَّحْمَ إِذَا فَرَّقْتَهُ»
+ «غیبگویی»
حسود به آن دسته از دستورات نورانی که موافق تمناهای او باشد عمل میکند و به دستوراتی که با تمنای او موافق نباشد عمل نمیکند! الْمُقْتَسِمِينَ الَّذينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضينَ!
حسود میخواد با جزءجزء کردن نور، اونو بیارزش کنه، تا نور خاصیتشو از دست بده!
التعضية التفريق مأخوذ من الأعضاء
يقال عضيت الشيء أي فرقته و بعضته
وَ تِلْكَ التَّعْضِيَةُ وَ هِيَ التَّفْرِيقُ وَ هِيَ مَأْخُوذٌ مِنَ الْأَعْضَاءِ يُقَالُ عَضَّيْتُ اللَّحْمَ إِذَا فَرَّقْتَهُ
[از اینجا معلومه که صاحب نور روش کارشو از کجا یاد گرفته و به ما یاد داده!]
كَما أَنْزَلْنا عَلَى الْمُقْتَسِمِينَ * الَّذينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضينَ
الْمُقْتَسِمِينَ: الَّذينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضينَ
قَسَمُوا الْقُرْآنَ وَ لَمْ يُؤَلِّفُوهُ عَلَى مَا أَنْزَلَهُ اللَّهُ
[قرطس « قَراطِيسَ » – عضو « عِضينَ »] :
+ « أَنْزَلَ الْكِتابَ … تَجْعَلُونَهُ قَراطِيسَ »
+ «عضو» :
«كَما أَنْزَلْنا عَلَى الْمُقْتَسِمِينَ * الَّذينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضينَ : قَسَمُوا الْقُرْآنَ وَ لَمْ يُؤَلِّفُوهُ عَلَى مَا أَنْزَلَهُ اللَّهُ »
اهل شک با قرآن این کار رو می کنن: قراطیس و عضین.
در واقع با «آیاتی و رسلی» این برخورد زشت را انجام می دهند.
+ « حسود میخواد نور در موضع ضعف قرار بگیره! »
لَا تَعْضِيَةَ فِي الْمِيرَاثِ.
علم یکی بیشتر نیست و آنهم نزد آل محمد ع می باشد و صاحب نور از این منبع واحد به حسب نیاز ما نسخههایی برای درمان جان و تن ما اقتباس نموده و اینگونه به این معدن لایزال علم الهی نقب می زند و با دست پر همیشه نزد ما گویاست . از آنجا که دشمنان آل محمد ع به این منبع دسترسی ندارند [هُمْ قُرَيْشٌ و هم بینش ها با قریش] و لذا با سعی و تلاش خود کورکورانه تلاش می کنند و از طرفی چون انجام این کار کلا برایشان مقدور نیست ، لذا برای فهم کل همان علم برای منافع خودشان آن را تکه تکه کرده و هر کس گوشه ای از این ابزار را برای منافع شخصی خود آموزش می بیند و آموزش می دهد [متشابهات] .
عضو عضو کردن علم و میراث آل محمد ع کار شیطانی است «لَا تَعْضِيَةَ فِي الْمِيرَاثِ»، و اصلا تمام و کمال آن نزد صاحبان نور باید باشد و هست.
تنها معالم ربانی صاحبان نور از آل محمد ع است که با ارتباط با علم آنها می تواند در درمان جان و تن نافع و سودمند باشد و دیگران با علم غیر واقعی خود که آن را هم جزء جزء کرده اند و اسامی قلنبه سلنبه هم بر آن نهاده اند، غافل از اینکه هیچکدام از این اسامی از معنا بهره ای ندارند. و عملا در درمان بیمار ناتوان هستند و فقط موجب استدراج آنها می شوند و برای آنها فرصت سوزی می کنند و نمی گذارند تا آنها با احساس نیاز به در خانه آل محمد ع برای رفع حاجت خود قدم صحیح بردارند.
مشتقات ریشۀ «عضو» در آیات قرآن:
[سورة الحجر (۱۵): الآيات ۸۵ الى ۹۱]
وَ قُلْ إِنِّي أَنَا النَّذِيرُ الْمُبِينُ (۸۹)
و بگو: «من همان هشداردهنده آشكارم.»
كَما أَنْزَلْنا عَلَى الْمُقْتَسِمِينَ (۹۰)
همان گونه كه [عذاب را] بر تقسيمكنندگان نازل كرديم:
الَّذِينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضِينَ (۹۱)
همانان كه قرآن را جزء جزء كردند [به برخى از آن عمل كردند و بعضى را رها نمودند].