Tell your guardian angel “لبّیک”!
You mean: I listen to you and obey you.
outer world examples- inner world feeling
… And verses from the Holy Quran
#emotionallanguage #jealousy #GuardianAngel #accustomed #generator #interpreter #SpiritualMessage #ReceiptAnnounced #marked #branding #obidience
«لبب» یکی از هزار واژه مترادف «نور» است.
در فرهنگ لغات عربی مینویسند:
«لُبُ النَّخْلَةِ: قَلْبُهَا» + «قُلْبُ النَّخْلَةِ»
«لُبُ الجَوزِ و اللَّوزِ و نَحْوِهِمَا: مَا فِي جَوْفِهِ،
مغز بادام و نارگيل و مانند آنها.»
«به نورت لبّیک بگو» + «دوّمی نورت باش! – صلی»
به کسی که دوّمی نورشه، میگن اولوا الالباب!
به این میگن خردمند!
خردمند، قبض و بسط نورشو میفهمه و دوّمی این نورشه!
+ «فرشتۀ نگهبان، حرف توی دهان اهل نور میذاره! تحمله الملائکة! تنزّل الملائکة!»
اولوا الالباب یعنی صاحبان نور!
صاحبان نور، اوامر نورانی خود را میشناسند
و میپرستند و لبّیک میگویند!
وقتی اشتباه میکنی، در واقع پشتتو به نور میکنی، و پیامدش تاریکی قلبته!
وقتی اشتباه میکنی، خودت که نمیفهمی اشتباه کردی، یا باور نداری کاری که کردی اشتباهه!
اینجا یکی باید بهت بگه اشتباه کردی تا تو حواستو جمع کنی! اون یکی، کیه؟! …
انگاری خداست که قلبتو تاریک میکنه تا بفهمی اشتباه کردی!
اینجا وظیفه قلبی که مکانیسم نورانیاش فعال شده
و این تاریکی رو داره حس میکنه، اینه که بگه:
خدایا، حق با توست! من اشتباه کردم!
من را با کلام خود آگاه نمودی، و اکنون من گوش به فرمانت هستم،
پس خدایا: «لبّیک».
به این اشخاص میگن: «اولوا الالباب».
یعنی وقتی خودت از روی تاریکی قلبت، که خدای مهربان برات ایجاد میکنه، میفهمی اشتباه کردی،
و میگی خدایا اشتباه کردم، این علامت خردمندی توست!
در فرهنگ لغات عربی می نویسند:
«لبّ الجوز» یعنی مغز گردو!
گردوی بیمغز چه بدرد میخوره!
قلبی که مکانیسم نورانیاش فعال نشده و نمیفهمه، چجوری میتونه بگه لبّیک؟!
این قلب بیمار حسود، هیچ فایدهای برای صاحبش نداره!
به فرشته نگهبان خود “لبّیک” بگویید!
منظورتان این است:
من به شما گوش می دهم و از شما اطاعت می کنم.
مثالهای دنیای خارج – احساس دنیای درونی
… و آیاتی از قرآن کریم
# زبان عاطفی # حسادت # فرشته گاردیان # عادت # ژنراتور # مترجم # پیام روحانی # دریافت اعلام شده # مارک دار # مارک # تبعیت
نماد لبیک گفتن در مناسک حج!
امام سجاد علیه السلام:
أَنَّهُ لَمَّا رَجَعَ مَوْلَانَا زَيْنُ الْعَابِدِينَ ع مِنَ الْحَجِّ اسْتَقْبَلَهُ الشَّبْلِيُّ
هنگامی که امام سجاد ع از سفر حج بازگشتند
شخصی به نام «شبلی» که او نیز حج گزارده بود، به استقبال امام شتافت.
فَقَالَ ع لَهُ حَجَجْتَ يَا شَبْلِيُّ؟
امام ع از او پرسید: ای شبلی، آیا حج گزاردی؟
قَالَ نَعَمْ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ
شبلی گفت: آری ای فرزند پیامبر ص
قَالَ لَهُ أَ … لَبَّيْتَ؟
امام ع به او فرمود:
آیا … «لبیک» گفتی؟
قَالَ نَعَمْ
شبلی گفت: آری.
قَالَ فَحِينَ لَبَّيْتَ نَوَيْتَ أَنَّكَ نَطَقْتَ لِلَّهِ سُبْحَانَهُ بِكُلِّ طَاعَةٍ وَ صُمْتَ عَنْ كُلِّ مَعْصِيَةٍ
امام ع فرمود:
هنگامی که «لبیک» میگفتی، نیت و اندیشهات این بود که
زبانت را تنها به طاعات خداوند بگشایی و از همه گناهان فروبندی؟
قَالَ لَا
شبلی گفت: نه
قَالَ لَهُ ع … لَا لَبَّيْتَ!
امام ع فرمود: لبیک نگفتهای.
نورِ خِرَد!
[سورة البقرة (۲): آية ۲۶۹]
يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشاءُ
وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثِيراً
وَ ما يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُولُوا الْأَلْبابِ (۲۶۹)
[خدا] به هر كس كه بخواهد حكمت مىبخشد،
و به هر كس حكمت داده شود، به يقين، خيرى فراوان داده شده است؛
و جز خردمندان، كسى پند نمىگيرد.
وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ (179)
الْحَجُّ أَشْهُرٌ مَعْلُوماتٌ فَمَنْ فَرَضَ فيهِنَّ الْحَجَّ فَلا رَفَثَ وَ لا فُسُوقَ وَ لا جِدالَ فِي الْحَجِّ وَ ما تَفْعَلُوا مِنْ خَيْرٍ يَعْلَمْهُ اللَّهُ وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوى وَ اتَّقُونِ يا أُولِي الْأَلْبابِ (197)
يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثيراً وَ ما يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُولُوا الْأَلْبابِ (269)
هُوَ الَّذي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتابَ مِنْهُ آياتٌ مُحْكَماتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتابِ وَ أُخَرُ مُتَشابِهاتٌ فَأَمَّا الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغاءَ تَأْويلِهِ وَ ما يَعْلَمُ تَأْويلَهُ إِلاَّ اللَّهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنا وَ ما يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُولُوا الْأَلْبابِ (7)
إِنَّ في خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ اخْتِلافِ اللَّيْلِ وَ النَّهارِ لَآياتٍ لِأُولِي الْأَلْبابِ (190)
قُلْ لا يَسْتَوِي الْخَبيثُ وَ الطَّيِّبُ وَ لَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبيثِ فَاتَّقُوا اللَّهَ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (100)
لَقَدْ كانَ في قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِأُولِي الْأَلْبابِ ما كانَ حَديثاً يُفْتَرى وَ لكِنْ تَصْديقَ الَّذي بَيْنَ يَدَيْهِ وَ تَفْصيلَ كُلِّ شَيْءٍ وَ هُدىً وَ رَحْمَةً لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ (111)
أَ فَمَنْ يَعْلَمُ أَنَّما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ الْحَقُّ كَمَنْ هُوَ أَعْمى إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ (19)
هذا بَلاغٌ لِلنَّاسِ وَ لِيُنْذَرُوا بِهِ وَ لِيَعْلَمُوا أَنَّما هُوَ إِلهٌ واحِدٌ وَ لِيَذَّكَّرَ أُولُوا الْأَلْبابِ (52)
كِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَيْكَ مُبارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا آياتِهِ وَ لِيَتَذَكَّرَ أُولُوا الْأَلْبابِ (29)
وَ وَهَبْنا لَهُ أَهْلَهُ وَ مِثْلَهُمْ مَعَهُمْ رَحْمَةً مِنَّا وَ ذِكْرى لِأُولِي الْأَلْبابِ (43)
أَمَّنْ هُوَ قانِتٌ آناءَ اللَّيْلِ ساجِداً وَ قائِماً يَحْذَرُ الْآخِرَةَ وَ يَرْجُوا رَحْمَةَ رَبِّهِ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذينَ لا يَعْلَمُونَ إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ (9)
الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ (18)
أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسَلَكَهُ يَنابيعَ فِي الْأَرْضِ ثُمَّ يُخْرِجُ بِهِ زَرْعاً مُخْتَلِفاً أَلْوانُهُ ثُمَّ يَهيجُ فَتَراهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَجْعَلُهُ حُطاماً إِنَّ في ذلِكَ لَذِكْرى لِأُولِي الْأَلْبابِ (21)
هُدىً وَ ذِكْرى لِأُولِي الْأَلْبابِ (54)
أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ عَذاباً شَديداً فَاتَّقُوا اللَّهَ يا أُولِي الْأَلْبابِ الَّذينَ آمَنُوا قَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَيْكُمْ ذِكْراً (10)