God has given us the authority to decide, but He has asked us to voluntarily leave this trust to the guardian angel so that he decided for us and we will be the executors of his decisions and thus we will be the executors of the divine commands.
Such a concept is inferred from the phrase “ادای امانت“.
Do you want your hand to reach God ?!
When you hear the words of the guardian angel and understand and act on it, in fact, your hand is now in the hand of God!
outer world examples- inner world feeling
… And verses from the Holy Quran
#emotionallanguage #jealousy #attentiveness #connection #ownership #ادایامانت
«ادی» و «امن» از هزار واژگان مترادف «نور».
«أدى اللبن» : قراره که شیر، بعد از اینکه بهش مایه میزنیم، ببنده و تبدیل به ماست بشه!
اگه شیر، مایه رو بگیره و به ماست هم تبدیل نشه، شیر در این امانت، خیانت کرده است.
اگه قلبی در معرض نور هدایت فرشته نگهبان قرار بگیره اما از شدت حسادت، تن به اوامر نورانی او نده، در حقیقت ادای امانت ننموده، بلکه خیانت در امانت نموده است.
امانتدار خوبی باش!
خداوند اختیار تصمیم گیری را به ما داده است، اما از ما خواسته که این امانت را داوطلبانه به فرشته نگهبان بسپاریم « إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى أَهْلِها » تا او به جای ما تصمیم بگیرد و ما مجری تصمیمات او باشیم و بدین ترتیب، در حقیقت ما مجری احکام الهی خواهیم بود. چنین مفهومی از عبارت “ادای امانت” استنباط می شود.
آیا دوست داری دستت به خدا برسه؟!
وقتی سخنان فرشته نگهبان را می شنوید و آن را می فهمید و به آن عمل می کنید ، در واقع اکنون دست شما در دست خداست «فَمَن مَسَحَهُ مَسَحَ يَدَ اللّهِ»! این همان فرایند «صله رحم» است.
مثالهای دنیای خارج – احساس دنیای درونی
… و آیاتی از قرآن کریم
# زبان احساسی # حسادت # توجه # اتصال # مالکیت # ادای امانت
قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم:
الحَجَرُ يَمينُ اللّهِ في أرضِهِ، فَمَن مَسَحَهُ مَسَحَ يَدَ اللّهِ.
حَجَر، دست خدا در زمين است. هركه آن را لمس كند، دست خدا را لمس كرده است.
اللَّهُمَّ أَمَانَتِي أَدَّيْتُهَا
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ:
إِذَا دَنَوْتَ مِنَ الْحَجَرِ الْأَسْوَدِ فَارْفَعْ يَدَيْكَ وَ احْمَدِ اللَّهَ وَ أَثْنِ عَلَيْهِ وَ صَلِّ عَلَى النَّبِيِّ ص وَ اسْأَلِ اللَّهَ أَنْ يَتَقَبَّلَ مِنْكَ ثُمَّ اسْتَلِمِ الْحَجَرَ وَ قَبِّلْهُ فَإِنْ لَمْ تَسْتَطِعْ أَنْ تُقَبِّلَهُ فَاسْتَلِمْهُ بِيَدِكَ فَإِنْ لَمْ تَسْتَطِعْ أَنْ تَسْتَلِمَهُ بِيَدِكَ فَأَشِرْ إِلَيْهِ
وَ قُلِ اللَّهُمَّ أَمَانَتِي أَدَّيْتُهَا وَ مِيثَاقِي تَعَاهَدْتُهُ لِتَشْهَدَ لِي بِالْمُوَافَاةِ اللَّهُمَّ تَصْدِيقاً بِكِتَابِكَ وَ عَلَى سُنَّةِ نَبِيِّكَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ آمَنْتُ بِاللَّهِ وَ كَفَرْتُ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ بِاللَّاتِ وَ الْعُزَّى وَ عِبَادَةِ الشَّيْطَانِ وَ عِبَادَةِ كُلِّ نِدٍّ يُدْعَى مِنْ دُونِ اللَّهِ
فَإِنْ لَمْ تَسْتَطِعْ أَنْ تَقُولَ هَذَا كُلَّهُ فَبَعْضَهُ
وَ قُلِ اللَّهُمَّ إِلَيْكَ بَسَطْتُ يَدِي وَ فِيمَا عِنْدَكَ عَظُمَتْ رَغْبَتِي فَاقْبَلْ سَيْحَتِي وَ اغْفِرْ لِي وَ ارْحَمْنِي
اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْكُفْرِ وَ الْفَقْرِ وَ مَوَاقِفِ الْخِزْيِ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ.
+ «أَحَبُّ الْعِبَادِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ رَجُلٌ صَدُوقٌ فِي … أَدَاءِ الْأَمَانَةِ»
[سورة النساء (4): آية 58] : « إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى أَهْلِها »
إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى أَهْلِها وَ إِذا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كانَ سَمِيعاً بَصِيراً (58)
خدا به شما فرمان مىدهد كه سپردهها را به صاحبان آنها ردّ كنيد؛ و چون ميان مردم داورى مىكنيد، به عدالت داورى كنيد. در حقيقت، نيكو چيزى است كه خدا شما را به آن پند مىدهد. خدا شنواى بيناست.